Care sunt cele mai bune SUV-uri pe care le poți cumpăra din Germania? Am alcătuit o listă cu 8 oferte accesibile, pentru toate buzunarele.
Într-o piață auto dominată de departe de modelele SUV, oamenii caută un astfel de model. Producătorii au game variate, de la SUV-uri urbane cu aspect robust la adevărați titani care pot aborda orice teren sau modele spațioase ce pot transporta întreaga familie și bagajele aferente.
Cu toate acestea, piața auto trece și printr-o perioadă plină de scumpiri, fapt care a dus la majorarea prețurilor mașinilor noi și nu toți clienții își permit să plătească sume de 30 – 40.000 de euro, sau chiar mai mult, pe un SUV nou.
Tocmai de aceea am ales 8 mașini la mâna a doua din Germania, mașini care nu costă mai mult de 8.000 de euro și care vor satisface majoritatea cerințelor doritorilor de SUV-uri.
Hyundai Tucson a devenit un nume foarte popular printre clienții de mașini noi din Europa, fiind cel mai vândut SUV compact de pe bătrânul continent în 2022. Dacă nu vreți sau nu aveți bugetul necesar, am ales un Tucson din 2007 cu 199.000 de km la bord. Din punct de vedere estetic, mașina are câteva modificări, dar pare destul de îngrijită, iar motor de 2.0 litri, aspirat natural, ce produce 141 CP, vă scapă de grija unui motor turbo prin simplitatea sa. Acesta este legat la o transmisie manuală cu 5 trepte. Prețul cerut este de 7.700 de euro.
Un alt SUV simplu, care poate fi folosit și pentru câteva escapade în teren accidentat, este Suzuki Grand Vitara. Cu un motor de 1,9 diesel, transmisie manuală cu 5 rapoarte, plus sistem de tracțiune integrală care dispune de o cutie de transfer selectabilă, lucru care îi va oferi un avantaj important în teren. Acest Suzuki Vitara are 149.000 de km și se vinde pentru suma de 7.500 de euro.
Unul dintre cele mai apreciate și populare SUV-uri, Nissan Qashqai oferă clienților un pachet cuprinzător pentru un preț rezonabil. Prima generație a SUV-ului nipon poate fi întâlnită adesea, iar mecanicii sunt familiarizați cu modelul, ceea ce va favoriza o mentenanță mai ușoară. Exemplarul pe care l-am găsit este fabricat în anul 2007 și a parcurs doar 140.994 de km. Sub capotă regăsim un motor pe benzină care produce 141 CP, fiind legat la o transmisie manuală cu 6 trepte, puterea find repartizată către toate cele patru roți cu ajutorul unui sistem de tracțiune integrală controlat electronic, așa cum putem găsi și pe Dacia Duster, spre exemplu. Prețul cerut pe acest Qashqai este de 7.690 de euro.
Cea mai mică mașină de pe această listă este o opțiune interesantă pentru cei ce vor o mașină ceva mai înaltă, dar care să păstreze valențele unui vehicul de oraș. Aici intră în scenă Suzuki SX4, o mașină la fel de mare ca un Sandero Stepway nou, dar care putea fi cumpărată și cu tracțiune integrală. Exemplarul pe care l-am ales este din 2012 și are motorul de 1,6 litri pe benzină, natural aspirat, cu 120 CP și transmisie manuală cu 5 trepte, dar fără tracțiune integrală. De asemenea, este un exemplar puțin rulat, cu doar 63.220 de euro. Prețul cerut este de 7.900 de euro.
Mazda CX-5 este, de asemenea, un SUV popular chiar și la mâna a doua. Am găsit un exemplar din 2013, cu 197.311 de km parcurși. Are un motor destul de mare, de 2.2 litri și 150 CP, dar care se poate dovedi economic la drum lung, iar transmisia automată cu 6 rapoarte sporește confortul, eliminând grija schimbării vitezelor. Pentru acest exemplar din 2013, prețul cerut este 7.999 de euro.
Din aceeași clasă cu Nissan Qashqai sau Mazda CX-5 face parte și Renault Kadjar, un SUV aspectuos, dar practic. Am ales un exemplar produs în 2015, echipat cu motorul de 1.2 litri și 13o CP, legat la o transmisie manuală. Nu este un model cu tracțiune integrală, dar nici nu este focusul lui Kadjar, ci mai mult să fie o mașină spațioasă, mai înaltă, pentru clienții care vor un SUV, dar nu au nevoie și de tracțiunea integrală. Mașina a parcurs 100.784 de km și este vândută cu un preț de 8.000 de euro.
Sora lui Hyundai Tucson, Kia Sportage, oferă același pachet complet, dar într-o altă nuanță, grupul coreean dorind să ajungă la cât mai mulți posibili clienți. Dacă bugetul nu vă permite să achiziționați ultima generație a SUV-ului, noi am ales un exemplar din 2011, cu 170.400 de km la bord și un motor de 1.6 litri, pe benzină, care dezvoltă 135 CP. Prețul cerut pe această mașină este de 7.500 de euro.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este SUV-ul autohton, Dacia Duster, o mașină care a prins tracțiune și în vest, acolo unde este apreciată pentru raportul calitate-preț pe care îl oferă clienților. Am selectat un model din prima generație, într-o echipare ceva mai simplă, dar cu tracțiune integrală, numai bună pentru cei ce își doresc o mașină simplă pentru off-road. Echipat cu motorul de 1,6 litri pe benzină, natural aspirat, și transmisia manuală cu 5 trepte, ar trebui să fie o mașină fiabilă, la care nu există prea multe care să se strice. Nici kilometrajul nu este mare deloc la cei 59,000 de km parcurși, iar prețul cerut este de 7.500 de euro.